Gecce Mekan Oscarları

İŞTE HÜRREM SULTAN'IN HİKAYESİ!

‘Hürrem, Padişah’a sevmesini, tek kadınla yaşamasını öğretti’

Magazin - 14 Ocak 2011 09:42
İŞTE HÜRREM SULTAN'IN HİKAYESİ!
Tartışılan dizi 'Muhteşem Yüzyıl'la gündeme gelen Hürrem Sultan, Ukrayna'nın Rohatyn kentinde bir papazın kızı olarak dünyaya gelir. Tatarlar, kenti işgal edip ailesini öldürünce hareme verilir. Hürrem, Ukrayna'da büyük saygı görüyor, adına anıtlar dikilmiş. Eski Cumhurbaşkanı Yuşçenko “Kanuni'nin hayatını değiştirdi, ona tek bir kadını sevmeyi öğretti” diyor.

Lehistan Krallığı'nın sınırları içerisinde bulunan Rohatyn'da doğdu. 20 yaşındayken Tatar akıncılar tarafından 1520 tarihinde Rohatyn'den kaçırıldı, Kırım Hanı'nın himayesine girmiştir daha sonra Osmanlı sarayına sunuldu.


Gerçek adı Alexandra Anastasia Lisowska. Osmanlı Sarayı'da Kanuni Sultan Süleyman tarafından Türkçe'de neşeli, soylu kişi anlamına gelen Hürrem adı verilir. İşte Osmanlı'nın en güçlü kadınlarından Hürrem Sultan'ın çeşitli tarihçilerden kısa yaşam öyküsü:

Hürrem Sultan Osmanlı İmparatorluğu'nda ilk nikah kıydırtan sultandır. Hürrem Sultan'ın sarayda cariye maaşı aldığı ve bu paraya ihtiyacı olmadığı için parasını Mekke'ye bağışlamak istediği söyler. Ancak kölelerin dini yerlere (Mekke, Medine vb.) bağış yapması günah kabul edildiği için Kanuni'den onu azat etmesini ister. Kanuni Sultan Süleyman da bağış için Hürrem Sultan'ı azat eder. Hürrem artık cariye değildir. Bir gün Kanuni Hürrem Sultan'ı odasına çağırttı ama Hürrem bu teklifi reddetti. Kanuni'ye, “Artık ben sizin malınız değilim. Beni kölelikten azat ettiniz. Sizinle beraber olmam zinaya girer” der ve bu nedenle Kanuni Sultan Süleyman Hürrem Sultan'ı nikahına almak zoruna kalır.

Hürrem Sultan, Kanuni Sultan Süleyman'a bir kız, dört erkek çocuğu doğurdu. En büyük oğlu Mehmet Şehzade tahta çıkamadan öldürüldü. İkinci oğlu Selim tahta çıktı. Diğer çocukları da Beyazıt ve Cihangir Şehzadelerdir. Kızı Mihrimah Sultan'ı Vezir-i Azam Rüstem Paşa ile evlendirerek Vezir-i Azam'la bir ittifak oluşturur. Kanuni, yeniçeriler tarafından çok sevilen oğlu Mustafa'yı kendisini tahttan indirmeyi planladığı inancıyla öldürtür. Hürrem Sultan'ın Kanuni'yi bu kararda etkilediği inancı yaygındır. Şehzade Mustafa'nın öldürülmesinden sonra Mahidevran Sultan iyice gözden düştü. Yaşamının büyük bir bölümünü fakir olarak oğlunun mezarının bulunduğu Bursa'da geçirdi. Devlet yönetiminde etkili olan Hürrem Sultan, İran savaşını destekledi. Ruslar ve Lehlerle barış içinde yaşanılmasını sağladı. Hürrem Sultan 18 Nisan 1558 tarihinde eşi Kanuni Sultan Süleyman'dan 8 yıl önce 52 yaşındayken öldü.

Haydn adına senfoni besteledi

Hürrem Sultan, Avrupa'da, modern Türkiye'de ve batıda birçok resim, müzik ve bale eserine konu olmuştur. Mesela Joseph Haydn'in 63. senfonisi buna örnektir. Hürrem Sultan'ın doğduğu yer olan Ukrayna'nın Rohatyn kentinde bir Hürrem Sultan anıtı bulunmaktadır. 2007 yılında, Ukrayna'daki bir liman kenti olan Mariupol'daki Tatarlar Hürrem Sultan'ın onuruna bir cami açmıştır.

YUŞÇENKO TÜRBESİNİ ZİYARET ETMİŞTİ

Ukrayna'nın eski Cumhurbaşkanı Vladimir Yuşçenko ve eşi 2005 haziranında Türkiye'ye geldiklerinde Süleymaniye Camii'ndeki Hürrem Sultan'ın türbesini ziyaret etmişlerdi. Yuşçenko'nun eşi mezar başında Hürrem Sultan'a dua etmişti. Vladimir Yuşçenkoı ziyaret öncesi gazetecilere yaptığı açıklamada şunları söylemişti: “Ukrayna'da herkes Hürrem Sultan Rokselana hakkında her şeyi biliyor. Ona saygı duyuyor. Hürrem Sultan çok akıllı bir Ukraynalı kadındı. Çünkü Osmanlı İmparatoru'nun hayatını önemli ölçüde değiştirdi. Padişah'ın hayatına birçok yenilik getirdi. Bu Ukraynalı kadınların güçlü karaktere sahip olduğunun en güzel göstergesi. Şimdi düşünüyorum da belki bazı Türk erkekleri Hürrem Sultan'a küsmüştür. Çünkü o Padişah'a bir kadını sevmesini, tek kadınla yaşamasını öğretti. Çok erkek için bu gerçekten çok zor...”

DİZİYE TEPKİ DİNMİYOR

'Yasakçı zihniyet'

- CHP Genel Başkan Yardımcısı Erdoğan Toprak: Diziye uyarı cezası verilmesi, AKP'nin yasakçı zihniyetinin bir göstergesidir. RTÜK, aldığı kararla AKP'ye rüştünü ispatlamaya çalışıyor.

'Kanuni'ye hakaret'

- Saadet Partisi Genel Başkan Yardımcısı Şevket Kazan: Ömrü savaşlarda, seferlerde geçmiş bir padişahı haremle ve Hürrem'le anlatmak ona yapılacak en büyük hakarettir.

'Hayal ürünü bir yapım'

- Hukukçular Birliği Vakfı: Dizi bilimsel bir tarih incelemesi değil, reyting kaygısıyla gerçekleştirilmiş hayal ürünü bir yapım.

'Yayından kaldırılsın'

- Diyanet-Sen Başkanı Mehmet Bayraktutar: Osmanlı'yı karalamaya ve er meydanında ölen Kanuni Sultan Süleyman'ı şehvet düşkünü gibi göstermeye kimsenin hakkı yok. Dizi yayından kaldırılmalı.
YASAL UYARI: Haberin kopyalanması yasaktır. Haber, sadece gecce.com’a link verilerek kullanılabilir.Bunun dışında kopyalayanlar hakkında kanuni işlem yapılacaktır.

PAYLAŞ

  • Bunu Facebook'da paylaş!
  • Bunu Tweet'le!
  • Bunu Google Plus'ta paylaş!
  • Bunu Pinterest'te  paylaş!

YORUMLAR

(149 Yorum Yapıldı)

Misafir(Şaban şahin) Osmanlı Sultanlalarının mahremiyet kısımlarını hic kimse bilmiyor.Hangi Osmanlı Padişahlarını hanımları açık saçık giyiniyordu?Osmanlı Sultanları öyle bir rezil yaşantı içinde olsaydılar 600 sene dünyayı hükmedibilirmiydiler. BU DİZİNİN DERHAL KALDIRMASINI RİCA EDİYORUM... ###HERKESİN BU KONUDA DUYARLI OLMASI LAZIM.###

14.01.2011 13:26:11

Misafir(ceren) evet dogru! harem yasantisini hic kimse bilmiyor o yüzden hic kimse konusmasin! neymis böyle yasamamislar! belki bu dizi az bile gösteriyor! cok basarili ve gercekten böyle olmus olabilecek kadar gercekci yapilmis muhtesem bir dizi! önceden osmanli imparatorluguyla ilgilenmiyordum, ama simdi cok meraklandim ve artik osmanliyi okuyorum wikipediada kac gündür! ayrica bütün sultanlarin kac kadinla beraber olup cocuk yaptiklarina bakarsak bu dizi gercekten masum kalir yaninda! Basarilarinin devamini diliyorum! Bu yapimda emegi gecen herkese tesekkürler!

14.01.2011 19:49:20

Misafir(misafir) bu dizi osmanlı sultanlarının açık saçık giyindiğini falan göstermeye çalışmıyor kanuni sultan süleymanın nasıl bir yiğitlikle öldüğü herkez tarafından bilinmekte asıl bu diziye tepki gösterenler osmanlı tarihini karalamaya çalışıyorlar halkın tarihinin günlük yaşantısını bilmesi ayıplanacak bişey değil bu diziyi kaldırmak isteyenler kınanmalı

15.01.2011 13:15:36

Misafir(Melisa) Saçmalıyorsunuz.Bu dizi gayet iyi ve yayından kaldırılması falan gerekmez.Kimse haremde neler yaşandığını bilmiyorsa siz nasıl biliyorsunuz?Saçmalık OSMANLI böyle bir imparatorluk değildi.. Bu yüzden OSMANLI İMPARATORLUĞUNU KÖTÜLEMEYİN LÜTFEN. O BİZİM TARİHİMİZ. . . !

04.02.2011 23:27:43

Misafir(filankess) Açıkça söyleyim dün 7.bölümü izlediğimde şunu düşündüm pargalı ibrahim k...t mıydı?Dizi haremden çıkmalı bence harem hakkında elle tutulur bir bilgi yok.Boş yalan şeyler.Pargalı da fazla yıpratılmamalı sonuçta osmanlı tarihinde yer almış birkişi.

17.02.2011 10:48:12

Misafir(Cansu) İlk öncelikle düşüncelerinizin çok yanlış olduğunu belirteyim.Bu bir belgesel değil,bir dizi.Bir kurgu söz konusudur.Ayrıca bu dizide yaşanmış olayların çoğu gerçektir.Kimse önyargılı davranmamalıdır.

17.02.2011 14:09:11

Misafir(yonca) Ben tebrik ediyorum çok başarılı bir dizi.her şeyi objektif bir şekilde gözler önüne sermiş.Osmanlı İmparatorluğu tarihinde haremin olduğunu hemen hemen hepimiz biliyoruz artık ama bir türlü kabullenmek istemiyoruz nedense.Haremin ne anlama geldiğini önce bir araştırın bence.

23.02.2011 23:28:29

Misafir(Ahmet sarıhan) Muhteşem Yüzyılı zevkle izliyoruz..Dizinin rejisine ulaşmak imkansız..Naçizane önerim şudur.Dizi karkterleri osmanlı tarihini okumamışlar.Elerine verilen texten başka tarih karıştırmamışlar..Tarihe geçmş Hürrem sultanı tanısalar,dizideki rolerinide ona göre oynarlardı.Bu kadar güçlü bir kadın,karşısında rol yapan giğe sanatçılarda,bu ürküntüyü yaşadıklarını,hürremin kişiliğnden etklendiklerini hissettiremiyorlaar.O alalade bir karekter olmadığını sonradan ispatlıyor zaten.Tarihi sonradan şahit olan biz bunu biliyoruz .Ama,diğer oyuncular,biraz o tarihin içine girerek hürreme karşı rollerini oynasınlar..

24.02.2011 02:19:22

Misafir(hacer) bu dizinin senaryosunu yazanlar osmanlı tarihini okumamış cahil insanlar

25.02.2011 22:35:42

Misafir(misafir) Bence dizi çok güzel biz hiç bir zaman bu diziyi izlerken osla padişahlarımızın şehvet düşkünü olduğunu düşünmedik düşünmeyizde ve böyle bir şeyi asla kabul etmeyiz bu dizide hürrem sultan harika ...dizide harika.Dizi asla kaldırılmasın devam etsin.

01.03.2011 11:45:47

Misafir(misafir) bencede bu dizi cok basarılı hiç gözümü kıpırdatmadan izliorum cok gusel bence kanunı ve hürremın oldugu sahneler müthiş daha cok hurrem ve kanunının oldugu sahneler olmalı sakın kaldırılmasın yayından cok muhteşem bi dizi:)....

24.03.2011 20:30:42

Misafir(Misafir) Bu diziyi sabırsızlıkla bekliyoruz. Osmanlı tarihine dair asla heyecan hissetmemiş birisi olarak; ilk kez saygı ve heyecanla duyarak izliyorum.Kanuni gibi bir hanedanın her yönünü anlatarak, onu müzelik soğukluktan kurtardılar. Bu diziyi, eğer bir kişi dahi izliyorsa onun yayından kaldırılması"faşist"liktir. Daha önce aynı şeyi "BU kalp seni unutur mu dizisine yaptılar.

25.03.2011 09:46:16

Misafir(timur göktuğ) bence dizi süper osmanlıya olan merakı arttırdı

29.03.2011 21:16:24

Misafir(Nejla alakuş) dizinin adı muhteşem yüzyıl ama ben ce hürrem sultanın aşkı yada saraydaki aşklar olsaydı zira dizi hep aşk kıskançlık entrikalarla dolu güzel dizi malasef daha sıkıcı olmağa doğru gidiyo dilerim ilerki bölümlerde düzelir.. Benci hürrem sultanın hayatını çekmişler açıkca belli oluyo...

31.03.2011 12:17:16

Misafir(osmanoğluu) kimse kusura bakmasınn eğer filmm o kadarr iyiisee hürremm son derece iyii biride burda canii ve kimseyi sevmeyen birii olarak karşımızaa çıkıyoo mesela mahidevrann hüremi dövdüğü zamann saraydan atıyorlar şimdiddede atsın maksatt reytinngg osmanlı tarihiii ne kadar kirlenirse ve yahut bocalabırsa umurlarında deill ...

01.04.2011 15:57:50

Misafir(aşk-ı derün) kimsenin dikkat etmedigi bence etmek istemedigi bir şey var dizinin adı Muhteşem Yüzyıl Aşk-ı Derün (aşkın içi) birde konu sadece hürrem değil ama kimse bununda farkında değil sanırım.

02.04.2011 19:01:07

Misafir(dilek) hürrem sultan gibi zeki bir kadının bu dizide bu kadar saf gösterilmesi gercekten beni çok şaşırtıyor veliahd sehzade mustafanın ölümünde parmağı olduğu söylenen bir kadın nasıl olurda kendini bu kadar belli eder anlamadım ayrıca mahidevran hasekiyi valide sultan dahil kimse sevmemekte asıl sinirli olan sinirlerine hakim olayıp sarayda bağırıp duran mahidevran gülbahar hasekidir hem okuduğum kaynakların çoğuna göre kanuni hirremi tanıdıktan sonra yatağına baska kimseyi almıyor gercekten çok ilginç bir yorum getirilmiş bu dizide

03.04.2011 12:57:47

Misafir(ceren yıldız) muhteşem yüzyıl bencede yayından kaldırılsın bu dizi bizim tarihimize en büyük hakarettir .Bizim şanlı tarihimiz cariyelerin çekişmelerinden ibaret değildir dizide sadece entrikalar hakim şanlı tarihimize böyle mi sahip çıkıyoruz biz??.. Lütfen yayından kaldırın şu diziyi!!!!!.....

06.04.2011 21:31:45

Misafir(ELMAS ÖZCAN) bu sadece ilham alınarak yazılmıştır tamam bazı yerleri abartmışlar ama kesinlikle KANUNİ'ye bir kastları oldukları için değil adı üstünde bir film...

07.04.2011 15:29:14

Misafir(dilara) bence dizi çok güzl yayndan kaldrlmasn ben çarşmbayı merkla beklyorm

08.04.2011 13:16:30

Misafir(ilayda) mühteşem yüzyıl dizisini çok seviyorum ama hürremi dahaçok seviyorum ve çarşambayı sabırsızlıkla bekliyorum

09.04.2011 17:29:06

Misafir(talham) bence film muhteşem ama bunu kanuninin hayatı gibi değilde farklı bir isimde oynatabilirlerdi.ozaman daha çok reyting alırdı.ben filmi çok sevdim adı muhteşem yüzyıl değilde muhteşem harem veya muhteşem türk gibi.ozaman hiç tepki almazdı eminim yaaa

09.04.2011 19:36:51

Misafir(sultan) hikayesini çok sevdim teşekkür ederim.

12.04.2011 13:46:41

Misafir(selin) şu diziye böyle yorumlar yapmalarına tahammül edemiyorum. evet,kanuni ömrü seferlerde geçmiş bir padişahtır. ancak onun da her padişah gibi cinsel hayatı olmuştur. çocukların olması, neslin devamının sağlanması için bu zaten gereklidir.

15.04.2011 21:35:29

Misafir(G.A) kanuni'nin hayatını konu alıp dizi ye çevirmişler. bence bunda kaldırılması gereken bişey yok sonuçta kitapta anlatılanla oynanan senaryo aynı olmak zorunda değil yönetmene kalmış bişey. bu bir dizi tabikade konuyu saptıracaklar daha çok reyting alsın diye. adamlar bu işten para kazanıyor . dikkat çekmesi için o dönemin bu yönünü ele almışlar çokta güzel olmuş. o zamanlar harem fazla ilgi görüyormuş zaten bunu büyüklerimizde sürekli söyler ama tabiki tarih kitaplarında ansiklopedilerde bunlar anlatılmaz sonuçta kimse padişahının kötü yönlerini deşifre etmek istemez. bu diziyi izleyenler de bunları düşünerek izlesin bence . türkan saylanın da dizisini yaptılar. oda önemli bi kadındı türkiyeye hem iyiliği hemde kötülüğü dokunmuştur ama dizide sadece iyi yönleri anlatılmış. görüğünüz gibi dizi pek ilgi görmedi de. ama muhteşem yüzyıl da kanuninin hem iyi hemde kötü yönleri anlatılmış çokta sevilen bi dizi oldu.

15.04.2011 22:46:13

Misafir(zeynep ) hürrem sultanı çoookkkk seviyorumm

16.04.2011 18:03:44

Misafir(aşk-ı derun) bence kaldırılmamalı çünkü herkesin tarihe olan merakı tekrardan arttı ve tarih kitaplarını satışları ve topkapı saray gezileri inanılmaz derecede arttı.Karşılaştırma yamak için devamlı araştırıyorm.... ve hürrem çok entrikalı bi kadın dizideki herkes rolünün hakkını veriyor...Tebrik ederim tüm ekibi...çarşambayı iple çekiyorumm....

19.04.2011 13:55:06

Misafir(özge) bu dizi 'MUHTEŞEM' kalkmamalııııııı!!!!! ben onsuz yaşayamam.

30.04.2011 11:28:06

Misafir(hürrem) ben seneryoyu çok seviyorum bu bölümünde çok eyleneceğinize eminim bende bir an önce kendimi izlemek istiyorum

03.05.2011 18:43:50

Misafir(cid) eh benim güzel ülkemin güzel insanları. Büyük harflerle yazarak , sonuna ünlem koyarak , "BU DİZİ YAYINDAN KALDIRILSIN !!! " yazarak tarihimizi koruduğunuzu mu sanıyorsunuz ? Ben Tarih fakültesi mezunu bir dostunuz olarak , sizlere Hürrem Sultan (Kırımlı Köle) ve Rüstem Paşa isimli kitapları ve adını hatırlamadığım bu serinin 3. kitabını okumanızı tavsiye ederim. Böyle atıp tutmak ila olmaz bu işler . Bağıran çağıran arkadaşlar , tarihimize hakaret ediliyor diyen dostlar , o izlediğiniz Hadım Sümbül Ağa'nın Kanuni Sultan Süleyman'ın odalığı olduğunu biliyor muydunuz ? Hanginiz kaç tane bilimsel tarih araştırması okudunuz , incelediniz de bu kadar bağırıyorsunuz ? Kendinize gelin gençler , 7 cihana hükmetmiş hükümdarların harem hayatı olmadı diye birşey yoktur. Bu kadarına müüsade göstermiyorsunuz , zevk ve safahate düşkün hükümdarların hayatlarını bir araştırın bakalım. İzlediğiniz dizi salt savaş dizisi değil , dönemin her yönünü ele almaya çalışan bir dizidir. Kanuni evet en çok sefere çıkmış padişahlardan biridir ama 2 sefer arasındaki 2 yılda da e bırakın da birşeyler olsun değil mi :)

05.05.2011 03:51:25

Misafir(sade_nazz) buyuk harflerlede yassan küçük harflerlede yassann bana göre bu dizi kaldırılmamalı çünkii herkesin tarihe olan merakı lüks etti bende öleydii bu dizi çıkmayana kadar hanginiz hurremin hayatını merak ettinizde buraya yorum yaptınız demekki bu dizinin buradaki payı çokk muhteşem bi dizi bence herkes izlesin okumaya merakı olmayan arkadaşlarımız hepten izlesinn okumaya gerek duymuyosun çünki böle daha iyii en azından az da olsa tarihi bilmiş sayılıyoruz böylece he bide bu bi tarih kitabın aynını yassa yönetmen kimse bu diziyi izlemez eski hayat şimdiki insanımıza zor gelir saçma gelir izlemeye bile gerek duymaz ve bu diziden bu yönetmen para kazanamaz devir para devri unutmayın herkes çaışmak zorunda bu adamda renk katarak para kazanır değilmi? Bana göre herkes izlesin muhteşem bir dizi tekrar tekrar sölylerim izleyinnn.......

06.05.2011 13:18:47

Misafir(mikael özoğlu) BEN SADECE OKULLARDA ÖĞRENDİĞİMİZ OSMANLI TARİHİ İLE PATİŞAHLARIN SAVAŞ VE TARİHLERİ İLE KALDIM.LAKİN ŞİMDİ BİLGİ SAYAR SAYESİNDE OSMANLI TARİHİNİ NİSBİ ŞEKİLDE OKUMA FIRSATIM OLDU.VE ÇOK GÜZEL KENDİME GÖRE OSMANLI TARİHİNİ ARAŞTIRMA BİLGİLENDİRME VESİLE OLDU.NEDEN YAYINDAN KALDIRILSINKİ?ÇOK ŞAHANE BİR DİZİ VE BİLGİLENDİRME AÇISINDAN ZENGİNDİR.OSMANLI TARİHİNİ TAZELEME AÇISINDAN ÇOK YARARI OLDU.(OSMANLI PATİŞAHLARI VE EŞLERİNİ) TIKLAYIN ORDA DAHADA BİLGİLENDİRME GÖRECEKSİNİZ.YAYINDAN KALDIRILMASI HALİNDE,OSMANLI İMPARATORLUĞU' HAKKINDAKİ BİLGİLENDİRMEYİ HALKTAN YOKSUN EDİLECEK DİYE DÜŞÜNYORUM.DİZİDE İZLEDİĞİMİZİ BİLGİSAYARDAN ARAŞTIRIN VE GÖRECEKSİNİZ DİZİ NE KADAR CAZİP GELECEKTİR.TEŞEKÜR EDERİM

06.05.2011 15:50:35

Misafir(firuze isakli) bu kinodan cox xoshum gelir.her baxanda o qeder heyecanlaniram ki aglamaqdan gozlerim qizarir.hürremin de vurgunuyam

08.05.2011 21:13:22

Misafir(TURGUT ALKAN) BU DİZİ İÇİN YAYINDAN KALDIRILSIN DİYENLERE YANLIZCA GÜLÜNÜR....ATATÜRKÜN PADİŞAHLIĞA NİYE SON VERDİĞİNİ NE GÜZEL ANLATIYOR DEĞİLMİ....BAKIN TÜRKLERİ PADİŞALIK ADI ALTINDA KİMLER YÖNETMİŞ...TÜRK KARALRI TEK BAŞINA VERMİŞLER. ASTIĞI ASTIK KESTİĞİ KESTİK....BEN ŞİMDİKİ KÜLTÜRÜMLE O ZAMANLARDA YAŞASAM İSYANCI ELEBAŞI OLURDUM HERHALDE....

19.05.2011 01:48:10

Misafir(es esssss) muhtesemmmmm bir diziiii oyuncularrr superrr tarihi dizlerin canlandirilmasinaaa cooookkkk sevindimmm gunumuzde hep abuk sabukk diziler var dizide emegi gecen herkesin ellerine kollarina sagilikkkk gercekten muhtesemmm bir dizi olmussss

21.05.2011 15:01:21

Misafir(irem) hürrem ,çok güzelsin oyunculuğun muhteşem

23.05.2011 19:17:47

Misafir(Elif) Çok Saçma kesinlikle kaldırılmalı..

26.05.2011 23:47:41

Misafir(ece) muhteşem yüzyıl hürrem sultanı anlatıyor çünkü osmanlı tarihini etkilemiş.asıl kahraman ise sultan süleyman ve bazılarının dediği gibi sadece özel hayatını anlatmıyor. savaşlar isyanlarda var.bence kaldırılmamalı.

27.05.2011 19:10:08

Misafir(özge) bir keresinde bunlar doğru değil.Azad mış mazatmış niye yalan atıyorsunuz

30.05.2011 21:55:01

Misafir(mert) osmanlı çokgüzrl

08.06.2011 09:55:05

Misafir(mert) çok güz oyuncuları öpücem

08.06.2011 09:57:48

Misafir(DENİZ) bn mmuhteşem yüzyıl hayranıyım bir kere patrn almaya gittik geciktim yni bölm başlayalı 1.30 saat geçmiş diye ağladım bir de kaldırılmasın dizi SÜPERRRRRRRRRRRRRRRR

09.06.2011 19:04:19

Misafir(sude) meraba ben sude muhteşem yüzyılı çok seviyorum bu diziye hayranım lütfen sizden ricam muhteşem yüzyıl fragmana girmesinnnnnnnn

14.06.2011 19:10:20

Misafir(KÜBRA) DİZİ KESİNLİKLE KALDIRILMAMALI. ZATEN BİR DİZİNİN İZLENEBİLMESİ İÇİN ENTRİKA GİBİ REYTİNG YÜKSELTİCİ ŞEYLERİN OLMASI LAZIM. TAMAMININ DOĞRU OLDUĞUNU KİMSE SÖYLEMİYOR Kİ DİZİ BAŞINDA DA UYARI YAZISI ÇIKIOR "BU DİZİDE GEÇEN OLAYLAR TARİHTEN ESİNLENEREK YAPILMIŞTIR" DİYE.. KALDIRILMASINA GEREK ESİNLENEREK YEPILMIŞ OLAN BİR ŞEYİN TIPKISININ OLDUĞU SÖYLENMEZ..

15.06.2011 16:59:23

Misafir(mihriba) bence süper ötesi olmuş film abartılsada fazla göze batmıyor.muhteşem yüzyıl gerçekten muhteşemmmmmm

23.06.2011 13:15:34

Misafir(seviname) hah aman kaldırılsın hemen başka bi şey bilmezler ya bi düşünün insanların tarihe merakı arttı çevremdeki herkes benim 15 yıl önceki halime dönüştü kaç çocukları oldu anaları babaları kimdi devleti nasıl emanet ettiler nasıl aldılar nasıl öldüler merak edilip araştırılıyor .yok efendim süleyman hep haremde gösterilmiş falan 46 yıl iktidarda kalmış bir padişah 7-8 yıl savaşta e geri kalan 38 yıl herhalde haremde olacak yani bu kadar çocuğu at üstünde savaşa giderken yapmadı ya. bi de şu kanıdan vazgeçin lütfen o kadar toprağı alan kanuni aptalmıydı da hürrem dedi diye mustafa yı ibrahimi boğdurtacak.mustafa padişah olmadan kendisine tuğra çıkartırdı ibrahimse benim dediğim olur güç bende dedi çıktı o yüzden cezalarını buldular kanuni akıllı bir adamdı o yüzden zeki olan bir kadına gönlünü verdi.hürrem çok güzel bir kadın asla değildi sadece bir padişaha devlet yönetiminde yardımcı olabilecek kadar akıllıydı.

25.06.2011 00:56:40

Misafir(gökçe) bece dizi süper hele hürem

15.07.2011 20:19:09

Misafir(bingöllü) amaç vakit geçirmekse tvde gereksiz film çok.bizim tarihimizi kimse sanat adı altında kullanmaya kalkmasın.geçmişine değer vermeyen toplum olmuşuz yazıklar olsun.

26.07.2011 23:02:39

Misafir(mihriban akkaya) muhteşem yüzyıl dizisi tamamen tarihten esinlenmiş.bu dizide çok yerinde oyuncular yer almakta.hürrem karakterini canlandiran meryem üzerliyi çook seviyorum bütün oyuncuları ve yayına destek veren herkesi kutluyorum

07.08.2011 21:38:07

Misafir(aslı mercik) bence HÜRREM sultaanı eniyi burası anlatıyo ben alexsandıraHÜRREMçok sdeviyorum muhteşem HÜRREM SÜLEYMANmuhteşem

25.08.2011 21:30:05

Misafir(melike hürrem sultan) hürremin rölü çok güzel muhteşem... Süleyman Hürrem birbirine çok yakışıyorlar<3

26.08.2011 10:02:09

Misafir(beril) çok saçma diyen ELİF ARKADAŞIMIZAkatılmıyorum ..... Çünkü bu dizi olmasaydı geçmiş,imizi öğrenemezdim ... bunun için ELİF arkadaşımız fikrini değiştirmeli..............................................

17.09.2011 11:28:37

Misafir(papatya) bence muhteşem bir yapım onların hepsi gerçek ne güzel tarihi gerçekliğiyle anlatıyor

28.09.2011 19:53:44

Misafir(ilay) seviname evet haklı olabilirsin ama ibrahime bu gücü dedesi vermedi heralde süleyman verdi bu nedenle o kadarda suçu yok üstelik 2. selim ve hürrem osmanlının çokuş nedenidir 2.selim sefere çıktığında cariyelerinin yokluğuna dayanamayıp geri dönmüştür bunu da bilin mustafaya gelince kesinlikle kanuni den daha İYİ bir padişah olan yavuz sultan selime benzetildiği için harika ve zeki bilgili bir padişah olurdu

27.10.2011 21:27:35

Misafir(gizem) hürrem sultan çok mu çok güzel bir kadındı.aklını kullandı ve aynı zamanda çok akıllıydı ve dizide bu biraz çarptırılmış ama kaldırılmasın.hürrem sultan kanuniyi aklı ve güzelliğiyle gönlünü fethetti.gözleri okyanus mavisiydi. saçları dalgaydı.mahidevranda güzeldi ama hürrem sultan kimsenin yapamadığını yaparak kanuniye baktı ve o zaman kanuninin ilgisini çekti. mustafanın tahta geçmesi beklenirken hürrem sultan mustafaya bir oyun hazırladı ve onu hain göstererek kafasını aldırılmasını sağladı. ibrahim paşayıda yine dedikodular çıkararak ve ibrahim ben herkesten büyüğüm demesi yüzünden kafasını aldırttı . mihrimah sultan veziri azam rüstem paşayla evlendirerek siyasi gücünü elde etti. kötü birisi değildi.yoksullara ve fakirlere yardım etti. ölürken hastalığına çare bulunamadı.

06.11.2011 15:37:20

Misafir(tashya) hurrem sultan tarihe damgasini vurmus bir sultandir.kanuni padisaha zekasiyla guzelligiyle tek kadinla olmayi ogretmek disinda devlet yonetimindede destek olmustur.ayrica gozleri okyanus mavisi degil koyu yesile yakin bal rengi teni beyaz saclari kizil olan tam bir leh kiziydi(ukraynali olarak bilinir ama lehdir)

09.11.2011 04:40:00

Misafir(nurhayat tural) böyle diyen diziyi kötüleyen insanların aklının olmamasının en büyük göstergesi;dizi, haremi ve hürremi anlatıyor. onun için hep haremden bahis ediliyor, eğer savaşları anlatsaydı, hep savaşları anlatırdı bu tür kötü yorumlar yapanlar, zihniyetçi ve hastalıklı fikirlere sahişb olan insanlığın en büyük göstergesidir. siz diziyi izlemiyorsunuz diye kimseye izlettirmemek istiyorsunuz dış görüşlere kulağınızı kapatabilecek kadar beyniniz bile yokk. son derece güzel olan filme ettiğiniz hakaretler, beyni olmayan insanların edebileceği hakaretlerdir... diziyi sevdiğim için değil, tabiki seviyorum ama, doğruları konuşuyorum... ayrıca hürrem dünya güzeli........

10.11.2011 19:06:15

Misafir(ecem) okula tarih derslerinden ne kadar sıkıldığım olurdu pilhassa osmanlı tarihi hiç ilgimi cekmesdi muhteşem yüzyıl sayesinde ne kadar tarihimz varsa arastirmaya basadim severek izliyorum ayrıca dizide emeği gecen herkesi cok seviyorum bize böle bir dizi izletiği icin saygılar

13.11.2011 01:48:37

Misafir(hülya baran) dizide oynayan tüm oyuncuların desdekliyorum tarihimizi bizlerin dikkatlerini çekerek ve ayrı bir renkle anlatmalarını çok hoş buldum sonuna kadar gitmeleri tarafdarlarından biriyim

17.11.2011 18:52:29

Misafir(hülya baran) dizide oynayan tüm oyuncuların desdekliyorum tarihimizi bizlerin dikkatlerini çekerek ve ayrı bir renkle anlatmalarını çok hoş buldum sonuna kadar gitmeleri tarafdarlarından biriyim

17.11.2011 18:52:45

Misafir(cahit) muhteşem yüzyil cok güzel harika bir dizi yönetmenine oyuncuların cok teşekür ediyorum guzel bir kacırmıyorum hurrem ve suleymsn bir birilerine yakışıyorlar harika bir dizi tskler

02.12.2011 20:06:45

Misafir(sezen) bayılıyorum bu diziyee hürremi cok seviyorum izebella gitsin

07.12.2011 00:43:44

Misafir(misafir galib) mühteşem yüzyıl gerçekten çok çok güzel ama hüreme çok oyunlar oynanıyor padişah hanımına ceza ve sürgün olmaması lazım mahidevran sarayda daha üstün gibi saygı gösteriyorlar ama hüremme öyle değiller.bu dizi hürrem ve sultan süleyman ikilisi çok yakışıyorlar bu diziye tüm oyuncular ve yönetmenlere çok çok ve emeklerine teşekkür ederim.

11.12.2011 14:23:42

Misafir(türkan sultan :)))) çok güzel bir dizi kim nederse desin hiç kacırmıyorum hergün tekrarını verseler bıkmam oyuncular ve yönetmeni tşkler hiç bitmesin

19.12.2011 15:40:47

Misafir(hüsne altaş) yıllar sonra mükemmel bir dizi cıkardılar onada takıntı yapıyorlar bence bu dizi devam etmeli ben bu diziyi izleyince istanbula topkapı sarayına gitmeyi düşündüm ve gidip görecem lütfen arkadaşlar bu diziye destek olun kapatılmasın

22.12.2011 16:54:48

Misafir(SuSkUn PeRi) harika bir yapım çok sevdiğim bir dizi böyle bir yapıma imza atıldığı için bu dizi de emeği geçenlere teşekkür ederim...

25.12.2011 00:05:07

Misafir(onur akyol) bu diziyi izledikten sonra kanuniye hayranlığım bin kat daha arttı ceddimle gurur duyuyorum

28.12.2011 18:46:52

Misafir(misafir aysel) muteşem bir dizi olmuş tşkler bu dizi sayesinde bırakın büyükleri küçükler dahi sultan süleyman ve hürremin hayanı okumaya başlladık sayenizde bitün ekibe ve yazanalara emeği geçenlere tşkler sonsuz olsun allah razı olsun sayenizde ilgi çekti ve hayatlarını araştırıp öğrendik geçmişimizi

29.12.2011 01:06:19

Misafir(misafir) arkadaşlar ben ilkokulu okudugumdan beridir başka okul okumadım ne yazıkki ve okulda ne okudugumuzu bile hatırlamıyorum bir kaç kişi bir araya gelmiş tarihimizle ilgili bir filim yapmış ki bu zamana kadar hiç bir millet vekilinden yada din görevlilerimizden yada ögretmenimizden tarihimiz hakkında bilgilendirilmedik.ve ben bu diziden sonra sultan süleymanın hayatını inceledim ve ögrendim ve gerçekten tarihimiz hakkında butür filimler yapılsa en azından çoçuklarımız tarihimizi ögrenirler kim se ayıplamasın kimse hor görmesin bu diziyi yayından kaldırmak isteyenlerin aklı başına yenimi geldi bu dizi olmayaydı tarihte bir sultan süleyman han acaba akıllarından geçermiydi.bu diziye emegi geçen tüm arkadaşlarımıza çok çok teşekkürlerimi sunarim

03.01.2012 23:54:11

Misafir(candan dikme) bugüne kadar hep savaşlar barışlar anlatıldı.hiçkimse saray içlrinde neler olup bitiğini anlatmadı bizlere dzi en çok padişahın saray hayatını anlatıyor vede mükemmel bir eser kimse laf söylemesin.muhteşem bir yapım bence.

05.01.2012 01:03:12

Misafir(ayşe hanedar ) dizi cok ğüzel ama fazla uzatmsinlar sonunu beklyorum.

12.01.2012 15:05:48

Misafir(nurlu) tabi rahatsız olurlar kirli çamaşırlar çıkmasın ortaya onlar o sistemi savunuyor ya zinanın adını değiştir pislik kalksın zihniyeti.. tabiki onur duyulacak bir tarihimiz var. dünyaya hükmetmişiz süleyman büyük bir padişah evet ama bunların yanı sıra sistemin kötü yanlıarını nedne bilmeyelim. kaldı ki dizi gerçek olayalradan yola çıkarak kugudan oluşuyor. ve adıda muhteşem yüzyıl aşkı derun yani hürremle sülaymanın aşkına ağırlık vericek elbette onların aşkının dizisi birileride çıksı savaş filmi yapsın o zaman varsa parası. ama sistemde kadınlara dedeğer verirlmediği çok açık dizi olmasa bunu bilmeyecekmiyiz biz. süleyman hürreme aşık olamasa onunlada tek eşli olmayacak.

16.01.2012 15:37:07

Misafir(Misafirrr) muhteşem yüüzyılı çok seviyorum fakat sadece harem hayatı var ama yinede sonunu heyecan la bekliyorum

16.01.2012 17:14:33

Misafir(Tubiss) Hürremm Sultan ben olmak isterdim enazindan dizide,ruh ikizim :))

18.01.2012 22:57:02

Misafir(hürrem) hürrem karakteri çok hoşuma gidiyor bayıldım meryeme.onun yerinde olmak isterdim.çok güzel rol yapıyor.o anlarda yaşamak padişah görmek sarayda kapışmak isterdim :) ha bu arada ibrahim paşaya aşığım çok şeker yaaaaa

21.01.2012 00:48:10

Misafir(deniz R) GÖZLERİM YAŞARDI HİKAYE ADI ÜSTÜNDE ÇOK SAÇMA ADAMIN İÇİNDE ALDATMAK VARSA HÜRREM BİLE GELSE ÖĞRETEMEZ .ABARTMAYALIM TÜRK MİLLETİ OLARAK

23.01.2012 12:23:22

Misafir(doğa) bence mükemmel bir yapım.çok para harcanmış olsa gerek.ayrıca sadece özel hayatı anlatmıyor.ki öyle olsa bile bu dizinin baş rolü hürrem sultandır.

23.01.2012 16:44:59

Misafir(birisi) birincisi bir grup insanın demesiyle kaldırılmaz.ikincisi bence çok güzel bir dizi.kimse hakaret almasın çünkü bunun bir kısmı da kurgu.

23.01.2012 16:48:46

Misafir(irem selinay) bence hürrem hiçte güzel degil sadece akıllı ama onun ülkesindekiler hürremle gurur duymakta haklı çünkü kadın bir dünyayı yönetiyor. koskaca sultan süleyman ı bile kandırıyor her istedigini ele geçiriyor . kendini azad ettirip nikah kıydırıyor bence' MAHİDEVRAN HASAKİ SULTAN' HÜRREMDEN KAT VE KAT GÜZEL hürrem bir köle kendini sultan sanıyor bizim sultanımız belli MAHİDEVRAN HASEKİ SULTAN.ayrıca osmanlı düşmanı bir kadın olan hürrem cehennem ateşinde yanarken MAHİDEVRAN HASAKİ SULTAN cennette güzel meyveler yiyordur inşallah

24.01.2012 12:37:41

Misafir(zeynep akgün) eğer öyle olsayDI izlenme rekoru kırmazdı

24.01.2012 15:18:55

Misafir(gizli) hürrem sultan bence hiç dıcık dgl mahi devran GICIK GICIK

24.01.2012 22:45:46

Misafir(zeynep adına) hürrem hepsınden çoooook güzel bayılıyorum onu çooook sewiyorum zeynepmisin nesin kendine bakta konuş

27.01.2012 19:11:35

Misafir(gizli) hürreme bayılıyorummmm.

31.01.2012 15:46:33

Misafir(pelin) Arkadaşlar hürrem sultanın baskın bi karakter olması nedeniyle onu sevebilirsiniz ama şunu unutmayın aşk böyle arkadan iş çevirme entrikayla olcak şey değil böyle aşk yaşanacaksa hiç yaşanmasın hürrem sultan çok iyi biri olsaydı çok sevdiği insana şeytanlıklar düşünerek planlar yapıp ona oyunlar oynamazdı tek istediği kendi evlatları tahta geçsin iktidar hırsıydı eğerki sultan süleyman koskoca padişah olmasaydı bu kadar sevmezdi gözü tahtta olan bi insanın yaptıklarını onaylarsınız bir gün herkez mahidevranın yerinde olabilir ve sevgiliniz ve eşiniz sizi bir rus kızı yüzünden aldatır sizi bırakırsa o zaman mahidevran için ne kadar zor olduğunu anlarsınız ve diyemezsiniz ben güçsüzüm rus kızı zeki o hakediyor o kazandı diye hürremi savunun her kadın mahidevranın düştüğü durumlara düşebilir çok sevdiği aşık olduğu adam rus kızı yüzünden onu bir kalemde silebilir bu konu bu kadar basit.

01.02.2012 15:38:26

Misafir(beninsanım) hürremin zekasına bayıldım çokda güzel hakeden insanlara enrikalar çevirmiş kanunide demek ki inançda zayıfmış umarım hesabını vermişdir o harem deyip kula kulluk ettiren saçma sistemi iyiki yıkılmış diziyide yasaklarsa akp yuh yani neden gerçekleri gösterilmesin evet osmanlıda kadın zevk düşkünlüğü vardı ve adaletsiz hukuk içkide şarapda cabası kimse ne osmanlıyı nede atatürkü yüceltmesin bence ...

02.02.2012 14:50:53

Misafir(mevlüde d.) yorum yazan arkadaşlar bnce bu dizi kaldırılmamalı çünkü dizi zaten kanuni sultan süleymanı tam olarak anlatmıyor çünkü bu dizide zaten gayet bariz bi şekilde belirtiliyorki bu dizi kanuninin harem hayatını anlatıyor ayrıca savaş sahneleride çok muhteşem şekilde sunuluyor ben dizinin kaldırılmamasından yanayım hem bu dizi yayınlandıktan sonra toplumumuzdaki insanların çoğunun tarihe merakı arttı buda gayet açık bir bilgidir dizi kaldırılsın diyenler bence bir kere daha düşünsünler derim ben...

02.02.2012 18:50:22

Misafir(hürrem sultan) film çok güzel kaldırılmasını istemiyorum bir grup kişi yüzünden bu film kaldırılmaz o biraz zor bide ibrahim şekermi tevvvvv ibrahimi sevmeyen 15000 kişi bulurummmm mahidevranı sevmeyen30000 kişi bulurum çünkü ikisinide sevmiyorum sevdiklerim sırasıyla 1.hürremsultan 2.haticesultan 3.valide sultan4.süleyman dır gerisi boş beleşdir ben hürrem adına yazıyorum ama ben hürrem değilim

03.02.2012 15:49:46

Misafir(nurr) şu anda evimizde bulunan kütüpanedeyim önünde OSMANLI PADİŞAHLARInı anlatan onlarca kitap var gözlerim yaşlı. lütfen tarihimize sahip çıkalım ceddimizi koruyalım bence bu dizi yayından kalkmalı bence tarihimizi yansıtmıyor ve görmediğimiz kişileride tam öğrenmeden yargılamayalım bu dizide ayıp olmasın diye arada 2-3 savaş koymuşlar hiç hoşuma gitmiyor ceddimizi kötülemek biz türk milleti olarak OSMANLI soyundan gelmişiz ve ben KANUNİ SULTAN SÜLEYMANın böyle birisi olacağına inanmıyorum fakat herkesin düşüncesi farklıdır 'LÜTFEN CEDDİMİZE SAHİP ÇIKALIM!'

06.02.2012 13:28:21

Misafir(alex qit) ben bu yorumlara yorum yani bir elestiri, olarak sunu soylemek istiyorum biz turkler kendimize dusman baskasina karsi beraberiz ,bu asirlardir boyledir. baskalari nin elinden gelse osmanli tarihini yeniden yazip bize ogretirler ,yani gercekleri saklayip bize yalani asilarlar bir gun gelir sen bile o yalana inanir kalirsin .cunki osmanli lilar gibi asil onlar kadar iyi bir millet daha bu dunyaya gelmedi. dunya kiskaniyor muslimanlari ve gunumuzde bir kasik suyla bogarlar ilk firsatta.tartismayin bir olun ,su gavurlara su inancsizlara bir kez daha ders verelim.buyuyelim ve uyuyan aslan yeniden uyansin seklinde osmanli diriliyor dedirtelim su dunyaya ,gercek adalet neymis gosterelim yine.

10.02.2012 14:29:09

Misafir(zeynep) ben 3 yasindan beli avrupadayim ve hic turkiyede okula gitmedim ve bize burda turk tarihini osmanliyi cok kotu ve isi gucu kadin olarak anlatirlardi ama bu diziden sonra anladimki aslinda hicde oyle degilmis... bence herkes susmali ve izlemeli . yayinda kalkmasi gereken cok igrenc ve bilgisiz sacma sapan diyer aptal diziler olmali muhtesem yuzyil degil. politigacilarda demeki memleketi basi bos birakiyorlar dizi pesine dusmusler yuh yani biraz ulkemizi ilerletin beynimizi geriletmeyin. izlemek veya izlemek bizim kararimiz hukumetin degil.

18.02.2012 02:49:06

Misafir(Gül) Hürrem sultan ne kadar da romantik zalüm çeken birisi olarak gözderiliyor. Ama önüne gelen herkesi öldüren kendi çöcuklarını bile. Yok filmi çok yanlış yöne götürdüler.

21.02.2012 14:54:22

Misafir(özge ) canim hürremim sen olmazan o dizi izlenmez seni coook seviyioummmmm ayparcam:) adamlarin isi yokta tarihi cekecekler sanki o dönem yasamis gibi konusmayin

22.02.2012 01:23:18

Misafir(hicde acimiyorum ) olmaz olaydilar oldularda noldu bir mosgof yuzunden osmanli biti mustafa yasasaydi osmanli yasayacak ve cokmeyecekti akili olmusta nolmus o taht onada kalmamis soyu sopu cocuklari turklukden bile ciktilar avrupada dunyada surgun yasiyorlar nedeni ney bir moskof yuzunden hurem osmanliyi bitirdi san bile turk erkekleri rus karilarla cok yuvayi bitirip gidiyor ne deyim huremde maide evranda degilde turk erkeklerinde arayin sucu akillari bellerinden asgi calisan turk erkekleri.

23.02.2012 00:47:12

Misafir(ayten) inasan oğlu gerçekle hayal ürününü ayırt edemiyor. çok merak eden öğrenmek isteyen varsa kütüphanelerden öğrenebilir. yayınlanan diziyi ister seyredin ister seyretmeyin ben seyrediyorum fakat tarih burda n öğrenirim diye bir düşünce m gayem yok.neticede bir hayal.yönetmen diziyi çok iyi yazmışki şuanda tartışılıyor.

25.02.2012 15:18:00

Misafir(Sar) Tarihimizi dizilerden değil okuyarak araştıracak ogreniriz Bu dizi sayesinde biraz araştırıp tarih bilgimi tazeledim

28.02.2012 20:32:06

Misafir(gece) Sürekli bu dizi yayından kaldırılsın diyorlar pardon da biz hangi ülkede yaşıyoruz? Beğenmiyorsanız izlemezsiniz ama hiç bir kimse beğenen ve izlemek isteyen insanlara karışma haddini kendinde görmemeli görüyorsa problem var demektir çünkü. Üstelik dizinin osmanlıyı küçük düşürdüğü de yok, osmanlıyı bu kadar kutsallaştırmanın ne anlamı var, onlar da insandı ve onlar da sevdiler ve onların cinsel hayatları vardı her yaşayan insanda olması gerektiği gibi.Biraz daha gerçekçi bakılmalı bence.

06.03.2012 10:10:41

Misafir(gizli bir dost) yani gerçekten böylese helel olsun hüreme hırsınla zaferinle herşeyi başardı ne diyelim hürem sultan oooo helal sana oyuncuda çok yakişmış hürem karekterine

08.03.2012 20:18:52

Misafir(NACİ TEKERLEK) BEN,TÜRKLERİN GURURLA BAKTIĞI GEÇMİŞİNE,BU DİZİ İLE FİKİR DEĞİŞTİRDİĞİNE İNANMAYA BAŞLADIM SANKİ KANUNİ DEVLETİ YÖNETMEMİŞTE,HAYATI HAREMDE GEÇEN ADAMI CANLANDIRMASI,HİÇ DE İYİ BİR YAKLAŞIM OLMAMIŞ,MİLLETİMİZİN ONURUNU KİMSENİN ZEDELEMESİNE İZİN VERMEYEK KURUMLARIMIZA SESLENİYORUM LÜTFEN YAYINDAN KALDIRILMASI PAHASINA BU ÇİRKİN GÖRÜNTÜYÜ ENGELLEMENİZ DİLEĞİ İLE SAYGILARIMLA..

13.03.2012 03:35:51

Misafir(nihal) hürrem sultan güzel alımlı we zeki bir kadındı mahidewranhaseki sultan salaklıgına yansın karsısındaki zeki akıllı bir kadında aklını kullansaydı swdigi adami kaptırmasaydı

24.03.2012 14:13:11

Misafir(çiğde) ya yayından kaldırılmasın bayılıyorum ben o diziye tek izlediğim diiz diyebilim tabvi bide susukunlar var.

25.03.2012 00:44:28

Misafir(tuanahürrem) Bence Hürrem Sultan Rolünde Çok Başarılı Ve Güzel Bir Nikahlı Hasekidir.

27.03.2012 20:35:32

Misafir(nisa kuvvetli) bence mükemmel bir dizi begenmezseniz izlemeyin ama bu dizi tüm dünyada yayınlanıyor

29.03.2012 13:17:21

Misafir(nadir atak) herkes değişik görüşlerini bildirmiş yayından kaldırılsın diyende var yayınlansın diyende ben kanada torontoda yaşıyorum ve gayette ilgiyle severek izlediğim bir dizi bence türkiyede bu güne kadar yapılmış olan en güzel dizidir bu fatmagülün suçu ne ye bakmaktar iyidir o dizi bence türk halkının bir utanç kaynağıdır evet söyleyin bana fatma gülün suçu ne bende diyorumki fatma gülün ormanda işi ne yanlız başına kısacası ben muhteşem yüzyılın sonuna kadar devam etmesini arzu ederim isteyen izler istemeyen de başka kanalı izler saygıyla ve sevgiyle kalın

29.03.2012 15:08:09

Misafir(gizli hayran) bence hürrem rolünde çok iyi oynuyor ve onu buradan öpüyorum. herkesin dediği gibi isteyen izler isteyen izlemez. Eğer bu nedenden dolayı bu dizi kaldırılsın diye söyleniyorsa bütün düiler kaldırılsın ,çünkü her dizide var ve çok güzel bir dizi en popiler ve neredeyse severek izlediğim ve çok sevdiğim tek dizi, özellikle meryem üzerliyi çok seviyorum.

05.04.2012 22:14:15

Misafir(mete han) adı gibi muhtaşem bir film... hele hürrem rolünü çok iyi oynuyor.. Osmanlı devletindeki gelenek yalnışlarını sadece kanuni nin dönemine mal ederek diziyi kötüleyenlere söylüyorum... başka dönemlerde yedikule zindanlarında kafası taşla ezilerek öldürülen şehzaderi niye konuşmuyorsunuz.. bu sadece bir dizi .. elbette hayal ürünü olacak..

11.04.2012 23:47:53

Misafir(funda) dizi zaten adı üstünde dizi, 16 yüzyıl tarihten sadece ilham alınarak anlatılıyor, bunun için boşa yorum yapmaya gerek yok yes meryem uzerler yes hürrem süper wonderfull

12.04.2012 10:37:09

Misafir(ayşe) Eğer ben lisede tarihi görsel olarak öğrenmiş olsaydım öss de tarihten daha başarılı bir sonuç çıkarırdım.Televizyonda takip ettiğim tek dizi muhteşem yüzyıl.Çünkü bu dizi benim tarihim

22.04.2012 12:55:00

Misafir(berrak) gerçektende hürrem sultan olmak isterdim.helal olsun hürreme yuru be kım tutar senı.kadın şımdı mezarından kalkıp görse bi artık oyunu bile oynanıyor çok meşhur herkes biliyor onu(hayatını)

24.04.2012 21:29:03

Misafir(BERRU ÖZGENCİL) MUHTEŞEM YÜZYILA BAYILIYORUM HELE DE HÜRREME ÇOK AKILLI ZEKİ VE GÜZEL KEŞKE HÜRREM OLSAYMIŞIM

04.06.2012 22:17:22

Misafir(yaren) bu Osmanlının sonunu getiren Nurbanu haseki kim diye soracak olursanız şehzade selimin gözde cariyesi şehzade Mehmet şehzade Bayezit hep Nurbanu hasekinin kışkırtmalarıyla öldü ve Hürrem sultanın acısı üzere Hürrem sultanı öldürdü ve sonra diğer şehzadeler öldü sadece şehzade Selim kaldı ve tahta çıktı böylece Nurbanu haseki oldu ama haremi yönetemiyordu çünkü Mihrimah sultan vardı. Ama Nurbanu sultanın şansı yaver gitti ve Mihrimah sultan öldü ve böylelikle Nurbanu sultan hem haseki hemde valide sultan

06.06.2012 14:52:31

Misafir(irem ) keşke hü rrem sultan olup MAHİDEVRAN VE ŞEHZADE MUSTAFAYI YENEBİLSEM.

09.06.2012 13:13:16

Misafir(hatice köksal) dizi adı gibi gerçekten muhteşem beğenerek izliyorum emeği geçen herkese teşekkürler meral okay ya allahtan rahmet diliyorum

09.06.2012 15:30:22

Misafir(ahmet) iyi olsa yorum kötü olsa yorum

09.06.2012 21:17:47

Misafir(necla) mahidevrana çok hakzızlık yapılmış zamanında oh olsun işte hürrem cadısıda valide sultan olamadan geberiyor

26.07.2012 20:12:42

Misafir(Tugce) Arkadaslar hurrem Sultan güzel Zeki ve bilgili bı kadındı bunun yanında Osmanlı devleti kanuni zamanında cok gelişmişse bunun sebeplerinden biride hurrem sultandir edebiyatıda cok bilgili oldugu söyleniyor ben onun anlatıldığı kitaplarda okudum ve gercektende hurrem olmak isterdim erkekleri nasil idare edileceğini biliyor ondan cok büyük dersler aldım ve sevgilim üzerinde deniyorum ve cok başarılı oluyorum

16.08.2012 06:09:25

Misafir(hürrem sultan) http://www.facebook.com/pages/H%C3%BCrrem-SultanMeryem-Uzerli/297852003646106 bu sayfayı beğenen herkes çok mutlu olsun herkes beğensin hiiiççç pişman olmazsınız çok güzel paylaşımlar yapıyoruz http://www.facebook.com/pages/H%C3%BCrrem-SultanMeryem-Uzerli/297852003646106

12.09.2012 17:27:10

Misafir(NUR) BURADA YAZIPDA HURREMI BEGENMIYEN HATUNLAR KADIN COK ZEKIYMIS HELAL OLSUN HURREMI BEGENMEYENLERIN COGUDA PASIF HERALDE VE ZANNEDERSEM KOCASINI BASKASINA KAPTIRANLARDR KESIN AFERIN HURREME SOKE SOKE ALMIS SULEYMANI HELAL OOLSUN

19.09.2012 23:34:52

Misafir(seyda) çok merak ediyorum neden dizi bu kadar battı millete..adamın genç karısı çoluğunun çocuğunun önünde yeğeniyle fingirdedi bilmem ne oldu aile ve edep değerlerine aykırı bir dizi aşk-ı memnu dan bahsediyorum reyting rekorları kırdı da tarihimize merakımızı arttıran bir dizi neden bu kadar tepki gördü..izlemeyen izlemesin kardeşim adı üstünde aşk-ı derün..aşkın içi anlamındadır tabiki harem hayatını anlatcak..ayrıca DİZİ bu illa ki kurgu olucak...

19.10.2012 14:14:00

Misafir(Sercan Eren ) Meyve Veren Ağaç Taşlanır Misali,tamam osmanlı nın katı ve sert kuralları vardı anlıyorum da bu yaşayanlar padişah ta olsa sultan da olsa sonuçta insandı hatasız kul olmaz sözünü nede çabuk unuttunuz zaten dizide anlatılan ve bir aşk hikayesidir... Açıklamasına bakarsanız muhteşem yüzyıl Aşk-ı Derun Olarak geçmekte tartışmaya gerek yok bugüne kadar türkiyede yapılmış en iyi dizi bence... Başarılarının devamını dilerim oyuncularımızın mükemmel bir kurgu var dizide ustalarımızın ellerine sağlık...

19.10.2012 19:31:26

Misafir(BÜLENT ÖZTÜRK) Ne meyvesi ne ağacı. Koca osmanlıyı çökerten bu afişteye meyve mi diyorsunuz . Ayıptır yahu. Kendi oğlu mehmet padişah olması için kan içti bu afişte.Peki bu mehmet hıyarı ne yaptı? akşama kadar alkol aldı.Oturduğu yerden babasının binlerce şehit vererek aldığı toprakları savaşmadan mücadele etmeden tek kalemde verdi.HÜRREM SULTAN bu milletin kaderi ile oynadı.Hürrem Sultan benim gözümde orospudan başka bir şey değildir.Avrupanın orospusu.Daha ne diyim.

29.10.2012 21:44:58

Misafir(oscar) bu dizi bence tarihini bilmeyenler için iyi oldu en azından tarihi yeniden okuma ve araştırma fırsatı bulduk.hürreme bir kez daha teşekkür ediyorum çünkü;tek eşliliği getirmiştir.niye hürreme kızıyoruz ukraynalı olduğu içinmi ne yaptı o zamanlar saray entrikası varmiş bugün de ülkemizde tbmm adı altında entrikalar olmuyormu .boş verin hüremmi süleymanı bugün memleketin her bir köşesi satılıyor niye kimse ağzını açmıyor rte nin karısının ortak olduğu şirketler sayısına bir bakın oğlunu ve akrabalarını daha saymıyorum niye bunlara laf söylemiyorsunuz

30.10.2012 14:13:05

Misafir(arif aksan) şehzade yaşasısa biz bu duruma gelmezdık ama sun bılmeliyizki ne zaman götu duruma düşsek bir kurtaracımız oluyor neden acaba haleden olacak cünki bizller kandimizi bu millet için feda ederiz bizim gibi türk insanı o kadar cok ki

07.11.2012 02:08:55

Misafir(ayten) bence çok güzel bir dizi çarşamba gününü sabırsızlıkla bekliyoruz milletin işi kalmamış artık dizilere saldırıyorlar dizileri bıraksınlarda insanlar nasıl geçiniyor napıyor onları araştırsınlar bence gerçekten muhteşem bir dizi bu diziden birsürü insan ekmek yiyorya onu hazmedemiyorlar lazım para kazanmasın kimse bu ülkede para kazanıncada hemen karalamaya kalkıyorlar

28.11.2012 16:49:02

Misafir(hürremci) dizi şuanda 3.sezonda reytingler tavan yapmış durumda bu diziden sonra kaç tane dönem dizi başladı hatta yarıda bitirildi yiğidi öldür hakkını yeme doğruya doğru

29.11.2012 12:29:35

Misafir(tehmine ) cox gozel filmdir. insanlar Osmanli haqqinda kitablar oxumaga baslayiblar.film sayesinde hami Osmanlinin tarixi ile maraqlanir

04.12.2012 19:57:16

Misafir(yazıkk) Yorumların hemen hepsine göz atınca gördüm ki muhteşem yüzyılı övenlerin tarih hakkında muhtemelen bilgisi olmayıp sadece diziyi beğendikleri için öyle düşündüklerini anladım Bende muhteşem yüzyılı her hafta izleyen biri olarak diyorum ki dizide fazlaca yanlışlar var evet bu bir film ama yalnızca bir film değil önemli olan nokta bizim tarihimiz anlatılıyor ve tüm dünyayada izletiliyor Unutmayın ki bizler şanlı osmanlı torunu türk milletiyiz Oradaki yanlışları söylemek ve ileri gidilirse kapatılmasını söylemek çok doğru bir adım mantıken Harem entrika kurguya dayalı bir filmi benimsemeyin eğer izleyecekseniz bilinçli izleyin O dönemde yaşamadan kimin gerçekte ne düşündüğünü ve yaptığını tam bilemeyiz elbette ama kaynakların hemen hepsinde de gerçek olanlar mevcut Hürrem kanuniye aşıkmı yoksa intikam ateşiyle iktidarı ele geçirmek içinmiydi herşey bir düşünmeli ne de olsa ailesi öldürülüp kaçırılmış hristiyan bir rus cariye bu yüzdende çok bilgili ve kıymetli şehzade Mustafa ile enaz padişah kadar emeği olan Veziri azam ibrahim'in öldürülmesinde eli olan ve şimdiye kdr ki tarihimizi olumsuz yönde değiştiren bir kadını nasıl seviyorum diyebiliyorsunuz hayret !! Türkün türkten başka dostu yok diyoruz ama türklerde mi artık kendine dost diil yoksa böyle düşünenlerdemi başka bi durum var üzüldüm doğrusu Bu dizinin iyi yanı tarihi araştırmanıza katkı olduysa eğer lütfen tüm kaynaklardan araştırın ki öğrenin gerçekleri.. Bir diziye bu kdr körü körüne bağlanıp kalmayın silkelenin ve kendinize gelin derim

20.12.2012 02:28:14

Misafir(hamide) bence hürrem sultan çok zeki bu dizi tam ona göre başarılarının devamını bekliyorum

22.12.2012 23:18:16

Misafir(hilal) Hürrem Sultan akıllı ve zeki bir kadın olup bütün haklarını savunan ve adaletszliğe dayanamayan bir sultandır.ben açıkçası Hürrem Sultanı çok iyi bir insan söylediğim gibi akıllı bir insan sultan olduğunu dile getirdim.Aslında ben Şehzade Mehmet'in tahta çıkmasını umuyordum ama burda söylenenlere göre Şehzade Selim çıkıyormuş aslında şaşırdım.Bir de Hürrem Sultan'ın K anuniden önce ölmesine de biraz üzüldüm

24.12.2012 22:27:46

Misafir(azra) HÜRREM SULTAN RUS VE AYNI ZAMANDA HRİSTİYAN Bİ KADIN VE DE OSMANLI İMPARATORLUĞUNU ÇÖKÜŞE SÜRÜKLEMİŞ Bİ HAİN NASIL BÖYLE Bİ KADINI SEVEBİLİYORSUNUZ ANLAMIYORUM UTANMADAN BİDE İLAHLAŞTIRMIŞSINIZ . O KANUNİYE AŞIK DEĞİLDİ İNTİKAM İÇİN YAPTI HERŞEYİ VE MALESEF GÜNÜMÜZDEDE OLDUĞU GİBİ O DÖNEMDEDE TÜRK ERKEKLERİ RUSLARIN ELİNDE OYUNCAKMIŞ. LANET KADIN ÖLMÜŞ AMA İMPARATORLUĞUDA BİTİRMİŞ . LEŞİDE HALA TOPRAKLARIMIZDA VE MALESEF İNSANIMIZ DA HALA ONA HAYRAN

21.01.2013 11:55:04

Misafir(Sanem) Merhaba benim Adim sanem.Azerbaycandan yaziyorum.ben Muhtesem yuzyili cok begeniyorum.dogrusunu soylemek gerekirse eskiden osmanli tarihi ile fazla ilgileezdim amma simdi hemen hemen her gun osmanli tarihini okuyorum acaba sizideki olaylar dogrumu diye.ve neredeyse hepsinin dogru oldugunu gordum.yani ortada herkesin abartdigi gibi bir durum yok.bu dizi tam bir muhtesem yapim olmus.bu diziyi kinayanlari ben daha cok kiniyorum.su an neredeyse tum azerbaycan bu dizini. Fanatigi.bu da bu dizinin nasil kusursuz cekildiyinin bir gosterhesi. Hersey tarihte nasilsa oyle.padisahlar da bizim gibi insanlar.onlar da bizim gibi hata yapa bilirler ve yapmislar da.bence ibu diziye saygi duymali ve desteklemeliler.ozellikle de turkler.

22.01.2013 11:19:13

Misafir(ecem zehra) Dizide yanlış şeyler anlatılıyor orası tamam da bu dizi yayınlanmadan önce TARİHTEN İLHAM ALINARAK KURGULANMIŞTIR demiyomu. Ee o zaman kimsenin bişey demeye hakkı yok savaşlar tarih sırasıyla gidiyo mu,isimler aynı mı,önemli olaylara yer verilmişmi? büyün sorulara evet bırakın da adamlar işini yapsın

28.01.2013 14:45:42

Misafir(aziz) bece gerçek hayatta olmayan şeyler kaldırılsın

07.02.2013 21:24:50

Misafir(melek) herkez bu dızının kaldırılmasın soyluyor bu turkıyede kalkması gereken herseyı kaldırılarsa bılmıyorum ne olur bu sadece bır dızı ınsanlar severek ızlıyo veya ızlemıyo bu bır ozgurluk tur ızleyenlere saygı duymaları gerekmezmı

13.02.2013 01:16:38

Misafir(alper) bazı arkadaşlar önyargılı herzamaki gibi herkez herşeyibiliyor arkadaş tarih dersidiye birşeyyok tarihi okuyalım odan sonra yorum yapalım harem padişahın istedini götürdü biryer deyildi ganimet oldu için himayesi altına alıyordu buyerede harem denir yani hata madur durumda kalıyolar diye elendiriliyorlardı siyasi çıkarımız için tarihimizide kötülemeyelim kayp ederiz okuyalım odan sonra eleştirelim

16.02.2013 17:36:20

Misafir(zehra) Arkadaşlar biz adı üstünde dizi izliyoruz ki tarihimizide bu dizi sayesinde araştırdığımız için biliyoruz bu dizinin doğru yanlarıda var çok olmasada benim araştırdıklarımın hepsi varkanuni58yaşında öldü en fazla hayatının 20senesini savaşta harcadı gerisi haremde bu dizide harem kısmını gösteriyor

20.02.2013 16:22:17

Misafir(Ela) Bence çok güzel dizi benim Osmanlı'ya olan ilgimi arttırdı adı gıbı MUHTEŞEM

20.02.2013 23:17:33

Misafir(banu aslan) arkadaslar bıseye dıkkat ettıysenız fılm kaldırılsın dıyenler cogu erkek butun yorumları tek tek okudum bı arkadasımızın dabelırttıgı gıbı muhtesem yüzyıl ASKU DERÜN DIYE BASLIYO DIZI en cokta hurreme gıcık olanlar kaldırılsın dızı dıolar cunkı sonucta türk halkına ozellıkle türk ekkelerı tek eslılıgı ve nıkah mevzusunda oncülük yaptıgı için olabılırmı:) ben dızıye bayılıyorum vede cok basarılı buluyorum sakın kaldırılmasın ozellıkle hürreme bayılıyorummmmmmmmmmmmm

10.04.2013 23:58:21

Misafir(firat) sevgili arkadaslar bu diziden dolayi biraz tarihi arastirdim iyikide yapmislar ne ögrendim biliyormusunuz.osmanliyi kuran 2 padisah disinda gerisinin taht yüzünden birbirilerine kiymalarini ögrendim bir taht yüzünden kendi evladini öldürüyosa ögle atalarimiz olmaz olsunbizim tek atamiz var oda hicbirsey karsiliginda caniyla basiyla bize bu yurdu birakan ATATÜRK;TÜR

27.05.2013 00:38:58

Misafir(Turan) ben tarıhımızı merak ettıgım ıcın dızıyı ızlıyordum ama meryem uzellıden de sınır oluyrdum vahıde gordum mu neyse sade sınır bozucu baska kımseyı bulamadınızmı turkıyede oyuncu yokmu ya kım karar verıyor

30.05.2013 23:46:30

Misafir(özlem) tamam bilinmeyen yerler kurgulansın ama bilinenler bari tam anlatılsın kesin bilinen tarih bile dizide değiştiriliyor hem osmanlı sultanları aynı zamanda halife. halife eşleri bu kadar açık saçık giyinmez hürrem sultanın ve mihrimahın gerçek resimlerine bakın bakalım nereleri açık

14.06.2013 12:51:10

Misafir(bilmeyen) arkadaşlar ben şip diye düşündüm ama pek bildiğim kadar tuhaf çünkü kanuni ayakta durup gözleri aşağıda bakıyor bir şeyler düşünüyor sanki geçmişi neler olup bittiği hatırlamıştır belki ya da plan yapıyor olmalıdır

27.06.2013 11:19:13

Misafir(mery) eskiden kanuni sultan suleyman dininde imaninda biriydi hep namaz kilardi ama bu dizide hep halvet hayati yasiyor bu dizinin anlatimi cok yanlis bence hemen bu dizinin kaldirilmasini istiyorum...

30.06.2013 21:08:41

Misafir(Erdoğan Tezgin) Tarihte kimse kutsallaştırlmasın. Dilerim diğer tarihi kişiler de objektif bir şekilde dizleştirilir. İdolleştirlmiş şahıslar, kendimizi aldatmaktan başka birşey değil.

14.07.2013 18:20:32

Misafir(DR OGBODU) BİR KEZ GERİ (eski) Sevdiğine GET. kayıp aşk büyüleri +2348073851115 psişik, herbalist şifacı çağrı, insanların benim güçlü aşk büyü ile evlilik, ilişkiler ve aşk sorunları çözmek için yardımcı oldu. Ben alçakgönüllülükle ben aşağıdaki durumlar için çok yüksek bir başarı oranına sahip olduğunu söylemek gerekir: (1) kez kayıp, geri kayıp sevgilisi alın (2) seni seviyorum birinin kalbinde Yakalama (3) her zaman kötü rüyalar varsa (4) bir ilişki kırmak ve sevgilisi dönmek için (5) siz ve sizin güçlü ve kırılmaz aşk bir arasındaki sevgi bağı olun (6) hayatınızın aşkı evlenmek (7) kırık bir aşk kalp tamir (8) scammer almak ve size para kaybetti kurtarmak istiyorum nasıl. (9) Boşanma büyü (10) iş gelişmeye yapmak 11) (kısırlık) bir çocuk arıyorsanız 12) ofisinizde terfi olmak istiyorum. DR OGBODU +2348073851115 veya E-POSTA ogbodu.spelltemple@gmail.com Çağrı