Gecce Mekan Oscarları

Pargalı İbrahim'in utandıran mezarı

Star TV'de yayınlanan Muhteşem Yüzyıl'ın çarşamba günkü bölümünde Pargalı İbrahim Paşa, Kanuni Sultan Süleyman'ın emriyle iple boğularak öldürülmüştü.

Magazin - 18 Ocak 2013 09:29
Pargalı İbrahim'in utandıran mezarı
Pargalı’nın İstanbul Fındıklı’daki kabri şu sıralarda ziyaretçi akınına uğruyor. Klimaların gölgesindeki mezarın harap durumu ziyarete gelenlerin yüreğini sızlatıyor.

Muhteşem Yüzyıl’da bir devir kapandı. Okan Yalabık’ın canlandırdığı Pargalı İbrahim Paşa, dizinin çarşamba akşamı yayınlanan bölümünde Sultan Süleyman’ın emriyle öldürüldü. Altı yaşındayken köle pazarında satılan ve Kanuni’yle Manisa’da sancak beyliği yaptığı dönemde tanışan İbrahim Paşa’nın İstanbul Fındıklı’daki kabri de şimdilerde dizi tutkunları tarafından sıkça ziyaret edilmeye başlandı.

video

GÖRENLER GÖZLERİNE İNANAMIYOR

Veziriazam iken öldürülen ve en görkemli dönemindeyken hayata gözlerini yuman Pargalı İbrahim Paşa’nın kabrinin harap hali, ziyarete gelenleri şoke ediyor. Habertürk’te Murat Bardakçı’nın hazırlayıp, Erhan Afyoncu ve Prof. Dr. Nurhan Atasoy’la birlikte sunduğu Tarihin Arka Odası'nda, yarın akşam ekrana gelecek bölümünde Pargalı’nın idamı ve kabri konusunu masaya yatırılacak.


YASAL UYARI: Haberin kopyalanması yasaktır. Haber, sadece gecce.com’a link verilerek kullanılabilir.Bunun dışında kopyalayanlar hakkında kanuni işlem yapılacaktır.
Bağlantılar: Pargalı İbrahim Paşa

PAYLAŞ

  • Bunu Facebook'da paylaş!
  • Bunu Tweet'le!
  • Bunu Google Plus'ta paylaş!
  • Bunu Pinterest'te  paylaş!

YORUMLAR

(26 Yorum Yapıldı)

Misafir(ezgi) dızıde sevıyoruz dıye gercekte de sevmelıyız dıye bısey yoktu ıbraahım pasa zalım hırslı vıcdansız bı adamdı mezarının bu gune kalmıs olması bıle bıle çoktur ona...

18.01.2013 12:33:09

Misafir(BK) Başbakan ecdadımızı nasıl gösteriyorlar diye diziye karşı geleceğine, önce tarihimize kendisi sahip çıksın da şu pis görüntüyü düzeltsin.

18.01.2013 12:56:16

Misafir(janas) maktul ibrahim paşanın mezarı şehzade camindedir.(sultan süleymanın hürremden olma oğlu güzideler şehzadesi mehmet için mimar sinana yaptırdığı camii)

18.01.2013 17:07:23

Misafir(ahmet taş) Evet, önce bu yeri düzlemekle işe başlayabilir, tarihi adam gibi öğrensinler önce, ecdad dediğiniz, rus kadınla evlenmiş birinin oğlu, buda bir rusla evleniyor ve ecdad oluyor, Türk bile değil...

18.01.2013 17:09:22

Misafir(Merve Y.) Pargali zalimdi de Kanuni degilmiydi...Pargalinin cocuklarini bile katl etmis. Sirf pargali ibrahim pasanin soyu devam etmesin diye, cocuklarinida öldürtmüs. Muhtesem Süleyman mi? Muhtesem Zalim mi? tartismaya acik.

18.01.2013 19:01:20

Misafir(Merve) BK; çok doğru söylemişsin.

18.01.2013 20:01:41

Misafir(rt) devşirme veziriazam işte hep osmanlıyı yabancılar yönetti işte

18.01.2013 22:41:54

Misafir(gökcen) MERVE Y. bunlar karı koca hürrem ve kanuni zalimin tekiydi kendi evladını öldürten adamdan ne bekleyebiliriz ki..

18.01.2013 22:43:25

Misafir(Aykut ) adam koskoca Pargalı İbrahim paşa ne zalimliğinden bahsediyosunuz ? adam sadrazam sen günümüzdeki oynak siyasetçilerle karıştırdın öyle olunmuyo osmanlıda. Adam makbul ibrahim paşa

19.01.2013 11:06:04

Misafir(Okay Ateş) İşte bizim tarihimize olan sayğımız tarihçilerimiz hiçmi merak etmedi bu olayı başka ülkelerdeki tarih adamları osmalı tarihini enine boyuna araştırırken bizim tarihçilerimiz varsayımlar üzerine tarih yazmaya çalışıyor. Tayip Erdoğan Muhteşem yüzyıl dizisini eleştirirken belki eleştirmekte haklı yanları vardır ancak gelin görünkü o Muhteşem Yüzyıl dizisi bir gerçeği ortaya çıkardı Pargalı İbrahim Paşanın Mezarı Nerede?

20.01.2013 12:38:43

Misafir(urfalı) içim sızladı bu insan osmanlıya bu kadar hizmet etmiş büyük bir paşaydı pargalının ölümünün altında başka bizim bilmedigimiz şeyler olabilir mezarı eger buysa çok yazık çok fazla bence bilgi yok umarım boş yere öldürlmemiştir allahrahmet etsin

20.01.2013 21:35:43

Misafir(sedef balcı) benn çokk sewiyorummve çokk doğrucu bi aedammışş keşke ölömeseymişte hürreminn hkkından gelselermiş

20.01.2013 21:48:52

Misafir(mesut) kanuniyi kanuni yapan pargalıydı. o pargalı sayesınde ıkı turkıye kadar toprak elde ettık.6 devlet nnişanı olan tek sadrzamdı gelmıs gecmıs en ıyı devsırmeydı

20.01.2013 22:56:06

Misafir(Yörük) Türkiyede devşirme olmayan melez olmayan bir ırk kalmamıştır.Pargalı devşirmede, yüzyıllarca hareme giren padişahların anneleri yabancı değilmiydi ki. Asıl mesele osmanlı aliye idi(dir). Herkes milletimizin çıkarları için çalışan savaşan gelmiş geçmiş ve gelecek herkese saygı duysun. Bu millete en ufak yararı olmayanlar bir nebze katkısı olmayanlar lütfen sussun ve saygı göstersin.

23.01.2013 23:39:12

Misafir(halil) ibrahim paşa suçsuz yere öldürülmüş şehzade mustafa paşayı savunduğu için hürrem sultanın iftiralarına ve yalanlarına karşı öldürülmüşrür. ve hürrem sultan osamanlı devletinin çökmesine de zemin hazırlamıştır...

31.01.2013 17:27:29

Misafir(serhat) gençler hepinizin yorumunu okudum ve siz kim oluyorsunuzda şu iyi şu kötü diyorsunuz sizin bahsettiğiniz zatlar biri koskocaman hükümdar KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN HAN diğeri ise onun hanedan-ı ali osman'ı bile gözü kapalı emanet ettiği (can dostu,şahinci başısı,has oda başısı,beylerbeyi'si,vezir-i azam'ı,ser asker'i ve damat'ı olan PARGALI İBRAHİM PAŞA hazretleridir.O yüzden onların arasında ne yaşandı bilemeyiz ve her ne olursa olsun onlar bizim atamız saygıda kusur etmemeliyiz.....şikayetleriniz SERHAT ŞAHİN' e.............

01.02.2013 01:42:12

Misafir(ORHAN KAYMAZ) ŞUNLARI KAVRAMAMIZ LAZIM İBRAHİM PAŞA BİR HAİN DEGİLDİ PADİŞAHA İHANET ETMEMİŞTİ VE ÖLDÜGÜ ZAMAN NAAŞI BİLE YIKANMAMASINA RAGMEN ŞU ALLAHIN İŞİNE BAKIN ARADAN 400 KÜSÜR YIL GEÇTİ VE ŞUAN ONA DUALAR OKUNUYOR

09.02.2013 19:43:13

Misafir(misafir) bilip bilmeden insanları yargılamak çok kolay. önce okuyup doğruyu araştırarak öğrenin sonra yorum yapın. Maktul İbrahim Paşa dizide belirtildiği ile gibi Hatice Sultan ile evlenmemiştir. Nigar Hanım ile evlenmiştir. ve çocukları gerçekten boğdurulmuştur. Bu arada Kanuni'de İbrahim Paşadan daha zalim olduğu kesin. Zira oğlunu dahi boğrulmuş ve taht uğruna kılı dahi kıpırdamamış. Gerisi boş

10.02.2013 00:40:28

Misafir(Gul Yerinmez) Sultan Süleyman'ın ölümü ile sonlanan bu devir muhteşem yüzyılın bitişi anlamına gelmektedir. Bundan sonra başa gelen padişahlar zamanında sürekli olarak toprak kayıpları gözlemleniyor. Eğer Şehzade Mustafa yaşasaydı, ki zaten gerçek bir padişah olacağı düşünülerek eğitim almıştı, belki bu muhteşem yüzyıl sürebilirdi. Baştan beri, haremdeki herkezin Hürrem'e saldırıları gerçek ve adeta onu kudurtmuşlar. Pargalı ise asıl demek istediği şeyleri ifade edemediğinden, bence hep yanlış anlaşılmış. Sonuçta, bu iki kutup birbirleriyle mücadele ederken, olan olmuş, bugünlerin temelleri ise, sarhoş, zevk ve eğlence düşkünü, asla asker önünde savaşa gitmeyen Sarı Selim ile atılmıştır. Biz bugün Ata'mızı izleyelim. Doğru olan bu.

04.03.2013 14:51:48

Misafir(Burak) Ulan bellemişsiniz bir devşirme adamın hizmetlerine bakın Kanuni'ye verdiği akıllara bakın savaşlardaki başarısına böyle bir ölüm ve mezar haketmedi o ve kendinize şu soruyu sorun biz devletimiz için ne yaptık?

03.04.2013 14:50:10

Misafir(sewda) yha şu mezarın haline bak yazık çok yazık koca veziriazamın mezarı böyle mi olmalı... türkiye hiç tarihine sahip çıkmıyor... kazı yaparak kesin pargalının mezarımı tespit edilmeli...